Два маршрута за планинско колоездене в Лъки

MyRodopi 544
МТБ справочник е мястото, където всички любители на планинското колоездене, от начинаещи до напреднали, могат да намерят маршрути с отлично описание, категоризирани по географски признак, физическо натоварване, техническа трудност и т. н.
Информационната платформа се намира на адрес:
Отваряйки посочения линк се отваря карта. Най – горе върху нея има лупа за търсене, с помощта на която, въвеждайки определен град или село, за който търсите информация, можете да намерите желания от вас маршрут. Всички маршрути са подробно описани от точка на тръгване, до точка на завършване.
За нашата община излизат два маршрута. Единият е Лъки – Брайковица, а другият 101 серпентини.
1. Маршрут Лъки – Брайковица:
Маршрътът е съвсем кратък. Началото е в центъра на града. Поемате по – главната улица на запад и след 800 м. ( при цеха на Брод -Лъки ), завивате рязко вдясно по стръмна уличка. След още 200 м. пропускате друга улица вдясно и се изкачвате нагоре по – дерето, където пътят завива преди махала Брайковица. Вдясно се отклонява пътеката, по която започва спускането. В началото е сравнително права и ясна, но постепенно се стеснява, става доста по – технична, на места и леко обрасла. Движите се по електропровод, но не по пряката пътека право надолу, а по другата, която е по-широка и полегата, доволно технична, особено където има серпентини. В т. 06 и т. 07 следвате десните пътеки и излизате в покрайнините на Лъки и по улицата надясно се прибирите към центъра.
Дължина: 4,2 км.
Изкачване: 180 м.
Спускане: 180 м.
Ниво на техническа трудност: Високо ( R1, T5 ).
Продължителност: 1 час.
Вода: 0,5 л.
Храна: не е необходима.
Терен: асфалт и технична пътека.
2. 101 Серпентини
Изходна точка: гр. Лъки, разклона към с. Манастир под центъра на града, преди моста, ако идвате откъм Югово.
Дължина: 15,8 км.
Изкачване: 800 м.
Ниво на техническа трудност: Високо ( R1, R2, T3, T5 ).
Продължителност: 2 – 5 часа в зависимост от темпото.
Вода: 1-2 л., в Лъкавица има чешма.
Храна: за половин ден.
Терен: асфалт – 9,2 км., черни пътища – 1,7 км., пътеки ( включително градски стъпала – 5,0 км.).
ОПИСАНИЕ:
01 ( 0.0 км. ) – Поемате по асфалтовия път към с. Манастир и напускате Лъки по долината на Юговска река.
02 ( 5.5 км. ) – Отклонявате се надясно по тесен асфалтов път към махала Лъкавица. Наклонът е стръмен, има остри серпентини.
03 ( 8.2 км. ) – На Т-образното кръстовище сте надясно към основната част на махалата. В центъра и има чешма, последната вода по маршрута.
04 ( 8.8 км. ) – При последните къщи поемате по- много стръмен бетонов, а след малко черен път нагоре по склона. Тук е най – добре човек да побута. Следвате GPS следата, защото в тази част не са отбелязани някои разклонения. Нагоре пътят се поизравнява, после има още един стръмен участък с бутане.
05 ( 10.5 км. ) – Тук вдясно се отклонява пътеката, която с променлив наклон, следвайки билото, ще ви отведе до началото на спускането. Наглеждайте GPS-а, защото през пролетта и лятото пътеката е обрасла и на места е почти невидима.
06 ( 13.0 км. ) -Спускането започва от една поляна до една изоставена къща. В първите метри пътеката не загатва какво ви очаква. Първата остра серпентина е след около 300 м. Оттам ви очакват още… сто и една .
07 ( 15.3 км. ) – Пътеката свършва при една от високите улица в град Лъки. Ако искате да продължите с предизвикателствата, можете да свърнете по едни стръмни стъпала вдясно. Излиза се на по-ниска улица, кара се по нея наляво и надолу и в т.08 отново може да минете напряко по-криви стъпала, за да излезете в центъра на град Лъки.
Етикети:
Сподели
КОМЕНТИРАЙ

Последни

Плащат дивиденти на кооператори в Марково

Кметството на село Марково уведомява,  че „Родопи 95” АД ще изплаща дивиденти за 2023 г. от 23.04.2024г. до 26.04.2024г. включително…

Така се чества Деня на земята в Кричим

22 април - ДЕН НА ЗЕМЯТА 2024 в СУ "П. Р. Славейков", гр. Кричим ЗАЕДНО можем повече! Браво!

Павле Михайлов с трети клас от Браниполе

Кметът на община „Родопи“ Павел Михайлов посрещна учениците от трети клас на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в Браниполе.…

Асфалтираха „Индже войвода“ в Цалапица

Улица „Индже войвода“ в Цалапица е с нов асфалт и тротоарна настилка, хвали се кметът на "Родопи" Павле Михайлов. Според…

Две важни съобщения за Марково

Кметството на село Марково уведомява жителите, че във връзка с изграждането на Колектор I на канализацията кръстовището пред ресторант Двата ореха…